PRAJITURA HARISI (PRAJITURA ARABEASCA)

 

 

 

 

Aceasta prajiturica este o bunatate si asta datorita combinatiilor de arome: cocos, lamaie, iaurt si vanilie.
Dar hai sa va spun mai intai de ce avem nevoie:
– 200 gr nuca cocos
– 1 pachet de gris de 500 gr.
– 150 gr. unt topit
– 2 cutii de iaurt mari (eu l-am folosit pe cel de la Campina si fiecare cutie are 375 gr)
– 2 pliculete praf de copt
– 3 plicuri zahar vanilinat
Pentru sirop:
– 2 pahare de apa (eu am pus 400 ml)
– 2 pahare zahar (la mine au fost 400 gr.)
– sucul de la 1 lamaie mare
                                     
Cum o facem: Toate ingredientele se amesteca. O sa vedeti ca rezulta o compozitie mai groasa decat pentru chec. Aceasta compozitie o lasam la odihnit aprox. 1 ora, la intuneric.
                                     
Apoi se pune in tava tapetata cu unt (la mine cu hartie de copt)
si se introduce in cuptor pentru aprox. 50-60 minute. Va sfatuiesc sa folositi o tava cu dimensiuni de 25/30 cm si o sa vedeti ca va iesi putin mai inalta prajitura.
Pana se coace pregatim siropul: amestecam zaharul cu apa pe foc pana cand zaharul este dizolvat si cand se ia de pe foc punem si sucul de lamaie.
Cu 10 minute inainte sa fie gata prajitura, scoatem tava si o taiem repede in patratele
si turnam siropul pregatit inainte peste prajitura.
Apoi se da din nou tava la cuptor (pe care nu l-am oprit) pentru inca 10 minute.
Iese o bunatate de prajitura, putin acrisoara de la lamaie dar foarte gustoasa si aromata.
Va trimit virtual cateva bucati pentru voi:

Lasă un comentariu