Tort "Fruits Symphony"

Pentru ca este vara si piata este plina de fructe ieftine si gustoase, m-am gandit sa fac o prajitura racoritoare, delicioasa si, nu in ultimul rand, cu un aspect desavarsit. Insa cum nu sunt tocmai libera in aceasta perioada, mi-am dorit o reteta simpla, rapida, asa ca am „inventat” un tort cu ce aveam prin casa. Iata ce a iesit…
Tort „Fruits Symphony”
Ingrediente: 6 oua, 6 linguri de zahar, 6 linguri ulei, 6 linguri faina, un praf de copt, 1 kg zmeura, 2 banane, 2 piersici, vanilie si zahar vanilat, 200 ml frisca lichida.
Mod de preparare:
mai intai am facut blatul: am batut bine 6 albusuri cu un praf de sare si apoi am adaugat 6 linguri de zahar, una cate una, pana am obtinut o spuma tare
– am adaugat galbenusurile si am amestecat de sus in jos cu  lingura de lemn
se pun cele 6 linguri de ulei treptat si se amesteca bine, dar delicat
– se adauga 6 linguri de faina si praful de copt, se amesteca bine si compozitia se rastoarna intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt
se coace la foc mediu 30 de minute, in cuptorul incalzit in prealabil
– cand este gata, blatul se scoate din forma, se lasa la racit si apoi se taie in doua pe orizontala
se face un sirop din apa, zahar vanilat si vanilie si se insiropeaza cele doua blaturi
– din 300 g de zmeura si o banana (eventual putin zahar dupa gust) se face un piure cu ajutorul blanderului
frisca lichida se bate bine si se adauga 600 de g de zmeura si zahar, daca fructele sunt acre
se asambleaza tortul astfel: se pune un blat insiropat, se aseaza piureul de fructe si apoi spuma de zmeura, se acopera cu celalalt blat insiropat cu se orneaza cu frisca sau 2 linguri din spuma de fructe
pe deasupra se pun fructe taiate frumos (zmeura, banane, piersici) si daca vrei sa tina mai mult, poti adauga o gelatina transparenta (Tort Gelee) peste fructe. 
  
Tortul se lasa la rece cateva ore si se poate servi alaturi de o inghetata de vanilie cu menta. Este absolut delicios si foarte parfumat! Iar pentru o seara perfecta, incearca sampania de coacaze!

Lasă un răspuns

