"Despre condimente"

 

 

 


Frunzele de limba- mielului (plantă mai puţin cunoscută ca mirodenie) pot da un gust aparte salatelor.
Rădăcina de ghimbir poate fi folosită atât pentru condimentarea mâncărurilor dulci, cât şi a celor sărate.
♦ Datorită gustului picant-arzător, cuişoarele aromatizează mâncărurile dulci, răcoroase şi pe cele care conţin cereale şi zahăr.

Busuiocul e folosit, în general, la condimentarea mezelurilor. Acasă, poţi pune busuiocul verde la salate, sosuri ori ciorbe (se adaugă la sfârşit, pentru aromă). Cel uscat e bun pentru mâncare gătită, carne tocată, friptură de miel, peşte, fructe de mare, carne de pui sau paste;
Frunzele de salvie cu gust picant-amar- aromat au multiple utilizări – de la folosirea în salatele de fructe sau de legume, până la adăugarea lor în preparate sofisticate pe bază de carne.
Menta verde este recomandată pentru aromatizarea preparatelor dulci, dar şi a sosurilor de vară.
Coriandrul condimentează mâncărurile de legume şi supele.
Piperul negru poate fi utilizat la aproape orice fel de mâncare şi la salatele de legume, în funcţie de preferinţele fiecăruia;
Seminţele de anason, cu gust picant- aromat şi dulce, pot fi folosite la salate, dar şi la sucuri de fructe şi la prăjituri.
Cimbrul de munte e un condiment care dă un gust aparte mâncărurilor de fasole, de linte de năut sau de soia.
Beţele de scorţişoară se pot utiliza întregi sau fărâmiţate la dulciuri,compoturi, dulceţuri, dar şi la mâncărurile orientale;

Pe lângă faptul că fac mâncărurile mai gustoase, condimentele sunt şi o importantă sursă de sănătate pentru organism. Ne scapă de stres, oboseală, gripă şi răceală, probleme de circulaţie sau reumatism.

Pentru că sezonul rece se apropie şi aduce cu sine răceala şi gripa, trebuie să ştii că poţi scăpa de febră bând ceai din… boia amestecată cu zahăr şi cu portocale. Iar febra şi răceala pot fi combătute cu ghimbir. Acest condiment de culoarea nisipului este un bun antiseptic, tonic şi diuretic. Totodată, creşte pofta de mâncare, combate balonarea şi te scapă de răul de maşină ori de durerile reumatismale. În sezonul rece, împotriva viruşilor luptă şi… piperul.

Acest condiment stimulează digestia, are efect antibacterian şi ajută la arderea grăsimilor, fiind excelent pentru cei care doresc să slăbească. Atenţie, însă! Persoanele care au probleme digestive sau renale trebuie să consume foarte puţin piper, deoarece acesta are efect iritant.

În cazul în care ai viermi intestinali, mănăncă mai multă scorţişoară, care, pe lângă proprietăţile vermifuge, este un bun antiseptic, îndepărtează oboseala fizică şi stresul şi stimulează circulaţia sangvină.

Măghiranul şi cimbrul, puse în salate, te pot ajuta dacă ai probleme cu circulaţia periferică.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s