MUSACA DE CARTOFI

MUSACA DE CARTOFI 

 

 

 

 

  Au trecut ceva ani de cand n-am mai pregatit o musaca,fie ea de vinete sau de cartofi .Cel mai mult imi place aceasta,reteta mamei mele ,la care nu pot si nu vreau sa adaug sau sa scot vreun ingredient sau condiment pentru ca e pur si simplu delicioasa.
Ingrediente:

  • 700 g carne tocata(porc,vita,mix,pasare….)
  • 1,4 kg de cartofi
  • 2 cepe
  • 5-6 linguri de ulei
  • 3-4 catei de usturoi
  • 300  ml suc de rosii
  • 1 lingurita de boia dulce
  • piper,cimbru
  • 1 lingurita de sare
  • 3 oua
  •  patrunjel

 Cartofii ii curatam de coaja si ii taiem felii cat putem de subtiri(eu am folosit o razatoare).
Ceapa si usturoiul  le tocam si le calim in ulei 2-3 minute,adaugam apoi cimbrul,piperul,boiaua,sarea si 200 ml suc de rosii.Amestecam  si adaugam si carnea si mai lasam vreo 6-7  minute .
Ungem cu ulei o tava termorezistenta si incepem sa  asezam straturile.

Primul strat e de cartofi peste care mai punem  un praf de sare ,apoi carne, presaram patrunjel tocat,un alt strat de cartofi,carne si iar cartofi.
Deasupra am pus ouale batute,restul de suc de rosii,patrunjel tocat si 250 ml de apa.Am acoperit vasul cu un capac(sau folie de aluminiu)si am bagat la cuptor vreo ora si 15 minute la foc moderat.In ultima jumatate de ora am luat capacul(folia) si am lasat sa se rumeneasca frumos.

Servim calda cu muraturi ,castraveti,salata…Pofta buna!

Lasă un răspuns

